Tájékoztatunk, hogy a honlap felhasználói élményének fokozásának érdekében sütiket alkalmazunk. Weboldalunk használatával jóváhagyod a cookie-k használatát a cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

Brewdog sörök

A BrewDog egy díjnyertes skót kézműves sörgyártó vállalat, amelyet 2007-ben alapított Martin Dickie és James Watt. Vitathatatlanul a világ leghíresebb kézműves sörfőzdéi, és 50 bárt üzemeltetnek az Egyesült Királyságban, valamint 24 nemzetközi bárt.

2008-ban a BrewDog elnyerte a Prince's Scottish Youth Business Trust által az Év fiatal vállalkozója díjat, valamint a National Business Awards for Scotland (Skóciai Nemzeti Üzleti Díj) keretében az Év Tenon Vállalkozója díját. Paradox Grain nevű söre aranyérmet nyert a 2008-as sörvilágbajnokságon a fa és hordóban érlelt erős sörök kategóriájában, míg Hardcore IPA sörük 2010-ben aranyérmet nyert az Imperial IPA kategóriában.

2018-ban a vállalat bejelentette, hogy egy 30 millió dolláros sörfőzdét és csapszéket tervez építeni egy 11 000 négyzetméteres területen a Murrarie Metroplexben, Brisbane-ben, Ausztráliában.
 

Hogyan kezdődött?

A BrewDogot Fraserburghban alapította Watt és Dickie, akik az iskolában találkoztak, majd Edinburghban közös diákbérletben laktak. Watt közgazdaságtant és jogot tanult, Dickie pedig sörfőzést tanult a Heriot-Watt egyetemen. Állítólag ők voltak az első mikro sörfőzők Skóciában, és mindketten 24 évesen indították el a cégüket.

Dickie elmondta, hogy mindig is az "ők és mi" mantra volt a mottójuk, és magányos és lázadó függetlenként tekintettek magukra, szemben a legtöbb nagy sörfőzde igazgatósági etikájával.

Cégüket egy kis ipari egységben indították el, ahol a cégalapítók, házi kedvencük kutyájuk kíséretében, fáradhatatlanul dolgoztak a vállalkozás elindításán. Dickie úgy jellemezte a vállalkozást, hogy "én, James és egy kutya" - innen a cég neve BrewDog. A telephelyüket "összedobálták" minden olyan berendezéssel, amit csak megengedhettek maguknak.

Az alapítók elismerték, hogy a kereskedelem első éve rendkívül nehéz volt. 2008-ban kis sörfőzdéjük nehéz helyzetben volt. A cég alapítói az amerikai stílusú kézműves söröket a termelői piacokon árulták a furgonjuk hátuljából.

Az első sörük a Punk IPA volt, amely beindította a céget. A könnyű, aranyszínű klasszikus sörben karamell és trópusi gyümölcsök, többek között ananász, grapefruit és licsi voltak, kesernyés lecsengéssel. Az üzlet azonban nem ment túl jól, és elkezdtek elmaradni a 20 000 fontos banki hitel törlesztőrészletei, amelyet egy évvel korábban a cég megalapításához biztosítottak. Watt elmondta, hogy egy jó napon csak néhány ládányit adtak el, így veszteségesek voltak.

Fokozatosan további söröket vettek fel a kínálatukba, többek között a Dead Pony Club, az Indie, a Lost Lager, a Clockwork Tangerine és a Jet Black Heart Nitro söröket, hogy csak néhányat említsünk.

A Tesco szupermarket által meghirdetett sörversenyre is beneveztek, és első, második, harmadik és negyedik helyezést értek el. Watt szerint az volt a titkuk, hogy soha nem veszítették el a hitüket abban, amit csinálnak, és a hozzáállásukat "ostobán ambiciózusnak" nevezte.
 

Hogyan növekedtek?

Elmentek a Tesco Welwyn Garden City-i központjába, és a szupermarket főnökei azt mondták, hogy a BrewDog sört 500 üzletben szeretnék elhelyezni, heti 2000 doboz sört vásárolva. Watt azt mondta: "Nem probléma", pici aggodalomra adhatott okot, hogy a cég két fickóból állt, akik kézzel töltötték a palackokat!

A Tesco négy hónapon belül akarta az első szállítmányt, de amikor Watt és Dickie újabb 150 000 font banki kölcsönt kért a termelés bővítésére és egy palackozósor telepítésére, a meglévő hitelük késedelmes törlesztése miatt elutasították őket.

Egy másik hitelezőhöz fordultak, és sikerült egy elképesztő üzletet kialkudniuk. Ez lehetővé tette számukra, hogy bővítsék sörfőző létesítményeiket, és a Tesco Punk IPA sörrel való ellátása volt a kezdete az óriási sikerüknek. A sör jól fogyott, így más szupermarketek is elkezdték rendelni.

A BrewDog értékét ma már 1,8 milliárd fontra becsülik! Továbbra is számos szupermarketnek szállít, köztük a Tescónak világszerte. A vállalat egyre erősebbé vált, és a világ 60 országába készít és szállít kézműves söröket. Most egy új, nagyobb sörfőzdében van a székhelyük a közeli Ellon városában.
 

Mi különbözteti meg a BrewDogot?

A BrewDog sikeréhez a cég alapítóinak vállalkozói szelleme járult hozzá. 2011-ben pénzszerzés céljából 2 millió font értékben ajánlottak fel crowdfunding-részvényeket, ami a vállalat tőkéjének 8%-ának felel meg.

A részvényeket vásárlók egyéb előnyökhöz is jutottak, például kedvezményeket kaptak a BrewDog bárokban és a webshopban történő vásárláskor. Emellett meghívást kaptak az éves részvényesi közgyűlésre is.

Dickie és Watt az évek során számos címlapra kívánkozó marketingfogást álmodott meg. A BrewDogot "poszt-punk, apokaliptikus, kézműves sörfőzdeként" jellemzik, és azt mondják a vásárlóiknak, hogy "ride towards anarchy~menjetek szembe az anarchiával". A szlogenjeik között szerepel, hogy "Changing the world, one glass at a time.-Megváltoztatjuk a világot, egyszerre csak egy pohárral".


Felháborító marketingkampányok

Dickie és Watt sosem félt a vitáktól, Dickie és Watt a "Don't Make Us Do This ... Equity for Punks" finanszírozási kampányuk részeként transzvesztitában pózolt egy vöröslámpás negyedben.

A politikát is megtréfálták, amikor a 2014-es téli olimpia előtt ismét tiltakoztak Oroszország "homoszexuális propaganda" betiltása ellen, és egy új sört dobtak piacra, amelynek a "Hello My Name is Vladimir" (Helló, a nevem Vlagyimir) nevet adták.

2011-ben a Vilmos herceg és Kate Middleton királyi esküvőjét másképp értékelték, amikor "Arise Prince Willy" néven sört dobtak piacra, amelyet úgy reklámoztak, hogy "felkavarja az újdonsült hercegek ágyékát".

Egy tankkal is végighajtottak az észak-londoni Camdenen, hogy reklámfogásként pénzt gyűjtsenek a sörfőzde számára.

Bármit is tettek, aranyat ért, és még a negatív hírverés is jó hírveréssé változott, mivel növelte a BrewDog ismertségét.

Brewdog söreinket megtalálod ITT!


Forrás: https://www.headspacegroup.co.uk/entrepreneurs-how-brewdog-started-from-nothing/

Tartalomhoz tartozó címkék: Blogpost
blog comments powered by Disqus